Okresní soud v Teplicích

Interní protikorupční program

Okresní soud v Teplicích

Spr 342/2018

 

 

Interní protikorupční program okresního soudu v Teplicích

 

Aktualizované znění k 30. 6. 2018

 

 

Obsah:

 

Obsah: 2

A.     Preambule. 3

B.      Interní protikorupční program Okresního soudu v Teplicích. 4

1.       Vytváření a posilování protikorupčního klimatu. 4

1.1         Propagace protikorupčního postoje vedoucími pracovníky. 4

1.2         Etický kodex. 5

1.3         Vzdělávání zaměstnanců. 5

1.4         Systém pro oznámení podezření na korupci 6

1.5         Ochrana oznamovatelů. 7

2.       Transparentnost 7

2.1         Zveřejňování informací o veřejných prostředcích. 7

2.2         Zveřejňování informací o systému rozhodování 8

3.       Řízení korupčních rizik a monitoring kontrol 8

3.1         Hodnocení korupčních rizik. 8

3.2         Monitoring kontrolních mechanismů odhalujících korupci 10

4.       Postupy při podezření na korupci 10

4.1         Postupy při prošetřování podezření na korupci 10

4.2         Následná opatření 11

5.       Vyhodnocování interního protikorupčního programu. 11

5.1         Shromáždění údajů a vyhodnocení interního protikorupčního programu. 11

5.2         Zpráva o IPP okresního soudu. 11

5.3         Aktualizace IPP okresního soudu. 12

C.      Závěr 13

 

  1. Preambule

 

Z hlediska společenské škodlivosti lze korupci definovat jako zneužívání pravomoci a veřejných prostředků k dosažení vlastních individuálních či skupinových zájmů, které je spojeno s porušením principu nestrannosti při rozhodování, jakož i zneužití svého postavení k obohacení sebe nebo jiného v soukromé sféře. Motivem je získání neoprávněného zvýhodnění pro sebe nebo jiného, na které není nárok. Pojem korupce nelze zužovat pouze na přímé úplatkářství, dalšími formami korupce jsou rovněž klientelismus, propojující politiky s podnikatelskou sférou poskytováním vzájemných výhod, a nepotismus, spočívající v preferování příbuzných a známých při obsazování nejrůznějších funkcí, mnohdy oproti lépe kvalifikovaným kandidátům.

 

Výzkumy jednoznačně potvrzují, že přes všechny individuální a skupinové iniciativy je to stát a jeho politická reprezentace, kdo musí iniciovat skutečná opatření proti korupci a musí o jejich potřebě a účelnosti přesvědčit občany.

 

Protikorupční politika musí brát v úvahu komplexní charakter korupce jako společenského jevu, zejména nelze korupci jednostranně zužovat na trestné činy úplatkářství. V každém případě je třeba mít neustále na zřeteli, že korupční jednání není pouze jednání v rozporu s morálkou, ale jedná se o trestné činy přijetí úplatku (§ 331), podplácení (§ 332) a nepřímé úplatkářství (§ 333) dle zákona č. 40/2009 Sb., trestní zákoník.

 

Interní protikorupční program okresního soudu (dále „IPP") je dokument, vycházející z Vládní koncepce boje s korupcí na roky 2015 až 2017 (schválená usnesením vlády ze dne 15. prosince 2014 č. 1057), usnesení vlády ze dne 21. prosince 2015 č. 1077 a usnesení vlády ze dne 29. listopadu 2017 č. 853 k aktualizaci Rámcového resortního interního protikorupčního programu. Tento program vnáší do řídícího a kontrolního systému v oblastech, v nichž by mohlo dojít ke korupčnímu jednání, takové prvky, které svým charakterem brání vzniku možného korupčního jednání. Zároveň pojmově definuje korupční jednání v širším smyslu, nejen jako přijímání úplatků a podplácení.

 

Cílem IPP Okresního soudu v Teplicích bylo vytvořit u okresního soudu prostředí odmítající korupci, vhodnými průběžně přijímanými opatřeními toto prostředí posilovat, zejména osvětou, posilováním morální integrity zaměstnanců a aktivní propagací etických zásad, např. v rámci vzdělávání zaměstnanců, propagací protikorupčního postoje vedoucími pracovníky a naplňováním Etického kodexu zaměstnance. Nedílnou součástí podpory protikorupčního prostředí je nastavení systému pro oznámení podezření na korupci a ochrana oznamovatelů.

 

IPP okresního soudu by měl sloužit k včasnému rozpoznání korupčních rizik, objektivně existujících či subjektivně předpokládaných v procesech, probíhajících v rámci veškeré činnosti soudu. Současně by měl obsahovat preventivní opatření, eliminující tato korupční rizika již v zárodku. Nástrojem pro řízení korupčních rizik a jejich minimalizaci je Katalog korupčních rizik, kde důležitým prvkem je významnost rizika. Ke zvládání rizik s vysokou mírou významnosti je třeba nastavit kontrolní mechanismy. U rizik s menší mírou pravděpodobnosti výskytu klást důraz na dodržování Etického kodexu zaměstnanců, vzdělávání zaměstnanců, výběr zaměstnanců, nastavení systému pro oznamování korupce.

 

Hlavním cílem řízení korupčních rizik je ochránit majetek státu a minimalizovat škody. Aktivním řízením korupčních rizik by IPP soudu měl vnášet do řídicího systému takové prvky, které již svým charakterem brání vzniku možného korupčního prostředí nebo možnosti nepřímého zvýhodňování. K tomu by měla napomáhat funkčnost kontrolních mechanismů v těchto oblastech, pravidelné hodnocení korupčních rizik a prověřování rizikových oblastí.

 

  1. Interní protikorupční program Okresního soudu v Teplicích

 

Popis základních pojmů:

 

Vedoucí zaměstnanec: vedoucím zaměstnancem se pro účely tohoto materiálu rozumí

předseda a místopředsedové soudu a vedoucí zaměstnanec v pracovním poměru ve smyslu zákoníku práce.

Zaměstnanec: zaměstnancem se rozumí zaměstnanec v pracovním poměru ve smyslu zákoníku práce.

 

 

1.Vytváření a posilování protikorupčního klimatu

 

Cílem je snižovat motivaci zaměstnanců ke korupci a zvyšovat pravděpodobnost jejího odhalení.

1.1Propagace protikorupčního postoje vedoucími pracovníky

 

Jednou z hlavních povinností vedoucích zaměstnanců soudu je prosazování protikorupčních postojů. Vedle vlastní bezúhonnosti se protikorupčním postojem rozumí zejména dodržování právních a vnitřních předpisů, zdůrazňování významu ochrany majetku státu, zdůrazňování důležitosti dodržování etických zásad při výkonu práce, propagace jednání odmítajícího korupci a důraz na prošetřování podezření z výskytu korupce.

Mezi další povinnosti vedoucích zaměstnanců patří dále seznamování podřízených s možnými korupčními riziky v rámci jejich útvaru, včetně metod jejich předcházení a prosazování protikorupčních opatření proti těmto rizikům.

 

Úkol:

  1. Věnovat prostor problematice boje s korupcí na poradách a aktivně prosazovat protikorupční postoje

Odpovědnost:             všichni vedoucí zaměstnanci v rozsahu své kompetence

Termín:                       průběžně

Termín hodnocení:     vždy k 31. 12. 2019 jako podklad pro zprávu o hodnocení

 

 

  1. V rámci úseku, kde se korupční jednání vyskytlo, projednat zobecněné informace se zaměstnanci spolu s opatřeními přijatými k nápravě. Informovat o případech korupčního jednání v obecné rovině na pracovních poradách na všech úrovních řízení a seminářích.

Odpovědnost:             všichni vedoucí zaměstnanci v rozsahu své kompetence

Termín:                       průběžně

Termín hodnocení:     vždy k 31. 12. 2019 jako podklad pro zprávu o hodnocení

1.2 Etický kodex

 

Dne 26. září 2014 ve znění pozdějších dodatků, byl vydán Etický kodex zaměstnance Okresního soudu v Teplicích, který je zveřejněn na intranetu a taktéž je zveřejněn na webové stránce Okresního soudu v Teplicích na adrese:

http://portal.justice.cz/justice2/soud/soud.aspx?j=201&o=191&k=6334&d=359415

Etický kodex stanovuje chování a povinnosti zaměstnanců, které nevyplývají z právních či vnitřních předpisů. Jde o souhrn základních hodnot a principů etického chování, jehož účelem je vymezit a podporovat žádoucí standardy chování zaměstnance ve vztahu k veřejnosti a spolupracovníkům.

Dodržování Etického kodexu zaměstnance soudu hodnotí všichni vedoucí zaměstnanci průběžně, v rámci svých řídících kompetencí. Porušení Etického kodexu zaměstnance je posuzováno jako porušení pracovních povinností zaměstnance ve smyslu pracovně právních předpisů.

 

Úkol:

  1. Vedoucí zaměstnanci odpovídají v rámci své řídící funkce za seznámení zaměstnanců s Etickým kodexem

Odpovědnost:            všichni vedoucí zaměstnanci v rozsahu své kompetence

Termín:                       průběžně

Termín hodnocení:     vždy k 31. 12. 2019 jako podklad pro zprávu o hodnocení

 

  1. Zabezpečit dostupnost Etického kodexu na intranetových a internetových stránkách soudu.

Odpovědnost:            ředitel správy soudu

Termín:                       průběžně

Termín hodnocení:     vždy k 31. 12. 2019 jako podklad pro zprávu o hodnocení

 

 

  1. Zaměstnanec nesmí dle § 303 odst. 2 písm. a) Zákoníku práce přijímat v souvislosti s výkonem zaměstnání dary nebo jiné výhody s výjimkou darů nebo výhod poskytnutých zaměstnavatelem nebo na základě právních předpisů.

Odpovědnost:             všichni vedoucí zaměstnanci v rozsahu své kompetence

Termín:                       průběžně

Termín hodnocení:     vždy k 31. 12. 2019 jako podklad pro zprávu o hodnocení

 

1.3Vzdělávání zaměstnanců

 

Vzdělávání zaměstnanců v protikorupční problematice je zaměřeno na význam ochrany majetku státu, vysvětlování obsahu etického kodexu, zvyšování schopnosti rozpoznat korupci, zvyšování povědomí o ochraně zaměstnanců, kteří podezření na korupci oznámili a na postupy organizace při prošetřování oznámení o podezření na korupční jednání.

Protikorupční problematika je zařazena do vstupního vzdělávání zaměstnanců a rovněž do dalších vzdělávacích aktivit.

 

 

Úkol:

  1. Zajistit školení nových zaměstnanců a zaměstnanců na pozicích s vyšší mírou korupčního rizika minimálně jednou ročně.

Odpovědnost:             ředitel správy soudu

Termín:                       průběžně

Termín hodnocení:     vždy k 31. 12. 2019 jako podklad pro zprávu o hodnocení

 

  1. Vedoucí zaměstnanci poskytnou informaci o vzdělávání podřízených zaměstnanců v protikorupční a etické problematice jako součást ročního hodnocení úkolů IPP.

Odpovědnost:             všichni vedoucí zaměstnanci v rozsahu své kompetence

Termín:                       průběžně, trvale

Termín hodnocení:     vždy k 31. 12. 2019 jako podklad pro zprávu o hodnocení

 

1.4 Systém pro oznámení podezření na korupci

 

Za účelem zajištění transparentního a protikorupčního prostředí je vytvořen systém pro oznámení (vč. anonymního) podezření na korupční jednání, a to jak oznámení zaměstnanců, tak veřejnosti. Systém poskytuje důvěryhodný prostor a důvěryhodné nástroje pro oznámení podezření. Systém pro oznámení podezření na korupci je zakotven v Rozhodnutí předsedy soudu ze dne 27. 3. 2017, Spr 297/2017, pro přijímání, evidování a vyřizování stížností, oznámení o podezření z korupce a podnětů, ve znění pozdějších předpisů, který je k dispozici na intranetových stránkách soudu.

 

Oznámení obsahuje

  • identifikaci osob podezřelých z korupčního jednání,
  • podrobný popis možného korupčního jednání,
  • konkrétní důkazy o možném korupčním jednání,
  • případný požadavek na zachování anonymity oznamovatele.

 

Oznamovatel podezření na korupční jednání má možnost oznámení učinit prostřednictvím: 

      správa soudu

      U Soudu 1450

      415 01 Teplice     

 

Při podezření ze spáchání trestného činu je zaměstnanec povinen věc oznámit též orgánům činným v trestním řízení. Následky neoznámení trestného činu jsou uvedeny v § 368 zákona č. 40/2009 Sb., trestní zákoník.

 

Úkol:

  1. Průběžně aktualizovat kontakty pro oznamování korupce na intranetových a internetových stránkách okresního soudu.

Odpovědnost:             ředitel správy soudu

Termín:                       průběžně

Termín hodnocení:     vždy k 31. 12. 2019 jako podklad pro zprávu o hodnocení

1.5Ochrana oznamovatelů

 

Okresní soud deklaruje ochranu oznamovatelů podezření na korupční jednání, spočívající v nastavení postupů a pravidel, které zajistí podporu a ochranu osobám, upozorňujícím v dobré víře na možné korupční jednání podle Rozhodnutí předsedy Okresního soudu v Teplicích o přijetí protikorupčních opatření ze dne 27. 3. 2017 Spr 297/2017.   

Jde o systém umožňující utajení identity oznamovatelů, pokud o to požádají, posuzování jakéhokoli nesprávného jednání vůči zaměstnancům, které lze považovat za diskriminaci či represi za to, že podali oznámení o podezření z korupčního jednání. Ochranné postupy se vztahují i na zaměstnance, u kterých se v rámci posouzení neprokázalo pochybení. Správně nastavený systém oznamovacích mechanismů napomáhá zabránit nekalému jednání, předchází problémům a posiluje etiku a kulturu chování uvnitř organizace. 

 

Úkol:

  1. Vedoucí zaměstnanci odpovídají za aktivní propagaci systému ochrany oznamovatelů.

Odpovědnost:             všichni vedoucí zaměstnanci v rozsahu své kompetence

Termín:                       průběžně, trvale

Termín hodnocení:     vždy k 31. 12. 2019 jako podklad pro zprávu o hodnocení

 

 

  1. Zaměstnanec nesmí být diskriminován za to, že podal oznámení o podezření na korupční jednání. Nesmí být vůči němu v této souvislosti činěny přímé ani nepřímé represe.

Odpovědnost:             ředitel správy soudu ve spolupráci s příslušnými vedoucími zaměstnanci

Termín:                       trvale

Termín hodnocení:     vždy k 31. 12. 2019 jako podklad pro zprávu o hodnocení

 

  1. Oznamovateli je zaručena anonymita pro jeho ochranu (pokud o ni požádá).

Odpovědnost:             ředitel správy soudu ve spolupráci s příslušnými vedoucími zaměstnanci

Termín:                       trvale

Termín hodnocení:     vždy k 31. 12. 2019 jako podklad pro zprávu o hodnocení

 

 

2.Transparentnost

 

Cílem je odrazovat zaměstnance od korupčního jednání prostřednictvím zvyšování pravděpodobnosti jejího odhalení.

Transparentnost ve všech činnostech je jednou ze základních priorit okresního soudu. K budování transparentního prostředí přispívá zveřejňování relevantních informací, zejména o nakládání s veřejnými prostředky.

2.1Zveřejňování informací o veřejných prostředcích

 

Okresní soud v Teplicích zpřístupňuje informace o nakládání s veřejnými prostředky zaměstnancům i veřejnosti za účelem zvýšení pravděpodobnosti odhalení korupce.

Úkol:

  1. Uveřejňovat seznam uzavřených smluv včetně dodatků, přehled faktur a plateb na adrese: https://data.justice.cz 

Na webu www.justice.cz zveřejňovat informace o nakládání s majetkem v oblasti nabídek prodeje a pronájmu

Odpovědnost:             ředitel správy soudu

Součinnost:                 účetní

                                    hospodářka

                                    informatik

Termín:                       průběžně

Termín hodnocení:     vždy k 31. 12. 2019 jako podklad pro zprávu o hodnocení

 

2.2  Zveřejňování informací o systému rozhodování

 

Okresní soud v Teplicích transparentně zpřístupňuje informace o struktuře a kompetencích při rozhodování zaměstnancům i veřejnosti na svých internetových stránkách:

http://portal.justice.cz/Justice2/soud/soud.aspx?j=201&o=191&k=5771 – rozvrh práce

 

Úkol:

  1. V souladu s § 5 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zveřejňovat povinné informace.

Odpovědnost:             předseda soudu 

Součinnost:                 ředitel správy soudu

Termín:                       průběžně

Termín hodnocení:     vždy k 31. 12. 2019 jako podklad pro zprávu o hodnocení

 

 

2.2.2  Na webu www.justice.cz  zveřejňovat informace:

  • o struktuře soudu, vyjadřující vztahy nadřízenosti a podřízenosti,
  • kontakty na vedoucí zaměstnance (telefon a e-mail),

 

Odpovědnost:             předseda soudu, ředitel správy soudu

Součinnost:                 informatik

Termín:                       průběžně

Termín hodnocení:     vždy k 31. 12. 2019 jako podklad pro zprávu o hodnocení

 

 

3.Řízení korupčních rizik a monitoring kontrol

 

Cílem je nastavit účinné kontrolní mechanismy a zajistit efektivní odhalování korupčního jednání.

 

3.1    Hodnocení korupčních rizik  

Identifikace, hodnocení a řízení korupčních rizik je součástí celkového procesu práce s riziky spojenými s činností soudu. Efektivní řízení rizik je podmíněno fungováním účinného vnitřního kontrolního systému.

Hodnocení korupčních rizik zahrnuje zejména:

  • identifikaci korupčního rizika, tj. potencionální nebezpečí, že v určitém procesu probíhajícím na soudě může dojít ke korupčnímu jednání zaměstnance;
  • hodnocení korupčního rizika, tj. stanovení míry pravděpodobnosti, že tato skutečnost nastane (stupeň četnosti), a stanovení míry dopadu (vlivu) na chod soudu; součinem těchto dvou veličin je míra významnosti korupčního rizika.
  • vytvoření katalogu korupčních rizik,
  • nastavení kontrolních mechanismů pro zabránění korupci, tj. přijetí konkrétních opatření, která budou minimalizovat pravděpodobnost vzniku či dopad jednotlivých identifikovaných rizik a bránit tomu, aby mohla nastat;
  • sledování plnění protikorupčních opatření k eliminaci a minimalizaci rizik a hodnocení jejich realizace a účinnosti, případná aktualizace při vzniku a identifikaci nového korupčního rizika na základě vývoje procesů probíhajících na soudě.

 

Vedoucí zaměstnanci identifikují a hodnotí korupční rizika spojená s činností soudu a hodnotí přiměřenost a účinnost přijatých opatření k minimalizaci rizik. Identifikovaná korupční rizika a opatření přijímaná k jejich potlačení jsou obsažena v Katalogu korupčních rizik.

 

Pro hodnocení korupčního rizika je využíván následující bodový systém:

Pravděpodobnost výskytu jevu (korupčního jednání)

 

Stupeň

Pravděpodobnost výskytu jevu

1

Téměř vyloučený

2

Nepravděpodobný

3

Možný

4

Pravděpodobný

5

Téměř jistý

 

Dopad výskytu jevu (korupčního jednání)

 

    Stupeň

 Míra dopadu jevu na chod OSS

1

Prakticky žádný

2

Málo podstatný

3

Podstatný

4

Zásadní

5

Devastující

 

Vzorec výpočtu míry významnosti korupčního rizika je následující:

významnost korupčního rizika = pravděpodobnost výskytu jevu x dopad výskytu jevu

 

 

Úkol:

3.1.1. Vyhodnocovat korupční rizika a opatření, která byla přijata ke snížení jejich pravděpodobnosti nebo dopadu.

 

Odpovědnost:             všichni vedoucí zaměstnanci v rozsahu své kompetence

Termín hodnocení:     vždy k 31. 12. 2019 jako podklad pro zprávu o hodnocení

 

3.2Monitoring kontrolních mechanismů odhalujících korupci

 

Jedná se o pravidelné testování účinnosti kontrolních mechanismů pro zabránění či odhalení rizik spojených s korupčním jednáním. Tento proces je součástí řídící činnosti vedoucích zaměstnanců na všech úrovních řízení. Součástí monitoringu je posuzování dostatečnosti deklarovaných opatření ke snížení rizika korupčního jednání a rovněž aktuálnost a přiměřenost souvisejících interních předpisů.

 

Úkol:

  1. Vedoucí zaměstnanci zajistí v rámci své řídící a kontrolní činnosti prověření funkčnosti nastavených opatření a mechanismů k odhalení korupčního jednání a posouzení aktuálnosti a přiměřenosti souvisejících interních předpisů.

Odpovědnost:             vedoucí zaměstnanci v rozsahu své kompetence

Termín:                       průběžně

Termín hodnocení:     vždy k 31. 12. 2019 jako podklad pro zprávu o hodnocení

 

 

4.Postupy při podezření na korupci

 

Cílem je minimalizovat ztráty způsobené korupčním jednáním a zabránit výskytu dalšího obdobného jednání.

 

Bezodkladná reakce na podezření na korupční jednání zvyšuje pravděpodobnost jeho správného prověření a případného prokázání. Analýza příčin vzniku korupčního jednání je východiskem pro posílení preventivních mechanismů k zabránění opakovaného výskytu korupce.

 

4.1Postupy při prošetřování podezření na korupci

 

Soud má stanoveny transparentní postupy pro prošetřování podezření na korupci. Jde zejména o postupy v rámci systému pro oznámení podezření na korupci a systému ochrany oznamovatelů, obsažené v Rozhodnutí předsedy Okresního soudu v Teplicích o přijetí protikorupčních opatření ze dne 27. 3. 2017 Spr 297/2017.   

 

Úkol:

  1. Při prošetřování oznámení podezření na korupci postupovat v souladu s výše citovaným rozhodnutím předsedy okresního soudu

Odpovědnost:             ředitel správy soudu

Termín:                       průběžně

Termín hodnocení:     vždy k 31. 12. 2019 jako podklad pro zprávu o hodnocení

 

4.2Následná opatření

 

Implementace nápravných opatření omezí opakování korupčního jednání či zajistí jeho včasné odhalení v budoucnu.

 

Úkol:

  1.             Na základě prokázaného korupčního jednání jsou k jeho eliminaci přijímána opatření zaměřená na oblast úpravy vnitřních předpisů, vyvození disciplinárních sankcí a řešení vzniklých škod.

Odpovědnost:             vedoucí zaměstnanci v rozsahu své kompetence

Termín:                       průběžně

Termín hodnocení:     vždy k 31. 12. 2019 jako podklad pro zprávu o hodnocení

 

 

5.Vyhodnocování interního protikorupčního programu

 

Cílem je zjistit, zda jsou plněna protikorupční opatření, zdokonalovat IPP soudu a umožnit koordinaci protikorupčních aktivit v resortu.

 

5.1Shromáždění údajů a vyhodnocení interního protikorupčního programu

 

Vyhodnocování účinnosti IPP je zaměřeno na plnění jeho jednotlivých částí, na účinnost tohoto plnění a na implementaci nápravných opatření.

 

Úkol:

  1.  
    1.  
      1. Vyhodnocení účinnosti IPP za roky 2018-2019 současně s návrhem na aktualizaci Katalogu korupčních rizik zpracují vedoucí zaměstnanci vždy za úsek či samostatně stojící oddělení a předloží řediteli správy soudu.

Odpovědnost:             ředitel správy soudu  

Termín:                       do 15. 1. 2020 podle stavu k 31. 12. 2019 jako podklad pro zprávu o hodnocení a aktualizaci IPP

 

5.2Zpráva o IPP okresního soudu

 

O plnění IPP ve struktuře výše uvedených opatření je zpracována jedenkrát za dva roky zpráva. Obsahem zprávy je stav implementace protikorupčních nástrojů, plán nápravných opatření, systém a rozsah realizovaných školení, Katalog korupčních rizik, počet identifikovaných podezření na korupci a výsledek jejich prověření, výsledek hodnocení účinnosti celého protikorupčního programu. Zpráva je předkládána ke schválení předsedovi soudu.

 

Úkol:

5.2.1    Provést celkové vyhodnocení účinnosti IPP a zpracovat Zprávu o IPP okresního soudu za roky 2018-2019 z informací a vyhodnocení k 31. 12. 2019 předložených jednotlivými úseky a samostatnými odděleními soudu. Po schválení ředitelem správy soudu předložit Zprávu předsedovi soudu.

Odpovědnost:             ředitel správy soudu  

Termín:                       do 31. 3. 2020

 

5.2.2    Na základě Zprávy o IPP soudu za roky 2018-2019 navrhne ředitel správy soudu předsedovi soudu konkrétní úkoly pro vedoucí zaměstnance, jak zefektivnit manažerskou kontrolní činnost.

Odpovědnost:             ředitel správy soudu  

Termín:                       do 30. 4. 2020

 

5.3Aktualizace IPP okresního soudu

 

Aktualizovaný IPP obsahuje úpravy jednotlivých bodů tam, kde ze zprávy o plnění a z hodnocení jeho účinnosti za předchozí rok vyplynula potřeba zlepšení, nebo uvedený úkol byl jednoznačně splněn. Aktuální znění bude zveřejňováno na internetových stránkách okresního soudu.

 

Úkol:

5.3.1    Provést aktualizaci  IPP okresního soudu pro roky 2020-2021, při aktualizaci vycházet ze závěrů zprávy o plnění IPP za roky 2018-2019 a přijatých nápravných opatření a provést kontrolu souladu s aktuálním Rámcovým resortním interním protikorupčním programem.

Odpovědnost:             ředitel správy soudu

Termín:                       do 30. 6. 2020

 

5.3.2    Aktualizované znění IPP po schválení předsedou soudu zveřejnit na intranetu a internetových stránkách soudu.

Odpovědnost:             ředitel správy soudu

Součinnost:                 informatik

Termín:                       do 30. 6. 2020

 

 

5.3.3    Provést aktualizaci Katalogu korupčních rizik soudu pro roky 2020-2021 v návaznosti na vyhodnocení účinnosti opatření v letech 2018-2019. Po schválení předsedou soudu uveřejnit na intranetových stránkách Okresního soudu v Teplicích

Odpovědnost:             ředitel správy soudu

Součinnost:                 informatik soudu

Termín:                       do 30. 6. 2020.

 

  1. Závěr

 

Aktualizovaný IPP Okresního soudu v Teplicích je účinný dnem podpisu předsedy soudu a je v plném rozsahu závazný pro všechny soudce a další zaměstnance. Soudci a zaměstnanci jsou povinni IPP v potřebném rozsahu respektovat a řídit se jím, přičemž se nezbavují povinnosti dodržovat i ostatní ustanovení obecně závazných právních předpisů.

 

 

V Teplicích dne 29. 6. 2018                                                                

                                                                                                           Mgr. Jan Tichý

                                                                                                     předseda Okresního soudu

                                                                                                              v Teplicích