Okresní soud v Berouně
Stížnosti
ve smyslu zákona č. 6/2002 Sb., o soudech a soudcích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZSS")
Podání stížnosti
(§ 164-166 ZSS)
Fyzické a právnické osoby (dále jen „stěžovatel") jsou oprávněny obracet se soud se stížnostmi,
jen jde-li o:
- průtahy v řízení,
- nevhodné chování soudních osob,
- narušování důstojnosti řízení před soudem.
Zda jde o stížnost, se posuzuje podle obsahu podání bez ohledu na to, jak bylo označeno.
Stížností se nelze domáhat přezkoumání postupu soudu ve výkonu jeho nezávislé rozhodovací činnosti.
Anonymní podání se nevyřizují.
Stížnost podána u soudu, kterému její vyřízení nepřísluší, postoupí ji neprodleně orgánu příslušnému.
Stížnost lze podat písemně nebo ústně. Písemným podáním se rozumí podání v listinné nebo elektronické podobě.
Stížnosti podané v listinné podobě se přijímají v době určené pro styk s veřejností na podatelně soudu v přízemí budovy.
V elektronické podobě lze podání učinit datovou schránkou (IDDS: npyabyy) nebo mailem na e-mailovou
adresu: podatelna@osoud.ber.justice.cz.
Stížnosti podané ústně se přijímají v době návštěv u předsedkyně soudu, tj. čtvrtek 9:00 – 11:00 hodin
a 13:00 – 15:00 hodin, kancelář č. dv. 40/II. patro. Pokud tuto nelze vyřídit ihned, sepíše se o ní písemný záznam.
Postup při vyřizování stížnosti
(§ 171 ZSS)
Stížnosti vyřizuje předsedkyně okresního soudu a místopředseda okresního soudu v souladu s výše citovaným zákonem.
Vyřízení stížnosti
(§ 172-174 ZSS)
Stížnost musí být vyřízena do 2 měsíců, a jedná-li se o stížnost na průtahy v řízení, do 1 měsíce ode dne jejího doručení
soudu příslušnému k jejímu vyřízení. O vyřízení stížnosti musí být stěžovatel v této lhůtě vyrozuměn.
Vyrozumění se zasílají stěžovateli na adresu uvedenou ve stížnosti, popřípadě na jinou adresu, která je soudu známa.