Okresní soud v Berouně

Stížnosti

ve smyslu zákona č. 6/2002 Sb., o soudech a soudcích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZSS")

 

Podání stížnosti

(§ 164-166 ZSS)

Fyzické a právnické osoby (dále jen „stěžovatel") jsou oprávněny obracet se soud se stížnostmi,
jen jde-li o:

  • průtahy v řízení,
  • nevhodné chování soudních osob,
  • narušování důstojnosti řízení před soudem.

 

Zda jde o stížnost, se posuzuje podle obsahu podání bez ohledu na to, jak bylo označeno.

 

Stížností se nelze domáhat přezkoumání postupu soudu ve výkonu jeho nezávislé rozhodovací činnosti.

 

Anonymní podání se nevyřizují.

 

Stížnost podána u soudu, kterému její vyřízení nepřísluší, postoupí ji neprodleně orgánu příslušnému.

 

Stížnost lze podat písemně nebo ústně. Písemným podáním se rozumí podání v listinné nebo elektronické podobě.

 

Stížnosti podané v listinné podobě se přijímají v době určené pro styk s veřejností na podatelně soudu v přízemí budovy.

V elektronické podobě lze podání učinit datovou schránkou (IDDS: npyabyy) nebo mailem na e-mailovou

adresu: podatelna@osoud.ber.justice.cz.

 

Stížnosti podané ústně se přijímají v době návštěv u předsedkyně soudu, tj. čtvrtek 9:00 – 11:00 hodin

a 13:00 – 15:00 hodin, kancelář č. dv. 40/II. patro. Pokud tuto nelze vyřídit ihned, sepíše se o ní písemný záznam.

 

Postup při vyřizování stížnosti

(§ 171 ZSS)

Stížnosti vyřizuje předsedkyně okresního soudu a místopředseda okresního soudu v souladu s výše citovaným zákonem.

 

Vyřízení stížnosti

(§ 172-174 ZSS)

Stížnost musí být vyřízena do 2 měsíců, a jedná-li se o stížnost na průtahy v řízení, do 1 měsíce ode dne jejího doručení

soudu příslušnému k jejímu vyřízení. O vyřízení stížnosti musí být stěžovatel v této lhůtě vyrozuměn.

 

Vyrozumění se zasílají stěžovateli na adresu uvedenou ve stížnosti, popřípadě na jinou adresu, která je soudu známa.